Reklamation

HUR GÖR JAG EN REKLAMATION?

Har du fått hem en vara som är felaktig eller defekt har du rätt att reklamera den enligt reklamationsrätten. För att göra en reklamation, kontakta oss på info@lacuila.com så snart som möjligt så hjälper vi dig vidare. 

Skriv med följande i ditt mail:

  • Ordernummer
  • Beskrivning av felet
  • Ev. en bild på produkten

När vi bekräftat att det är ok att reklamera produkten skickas den till vårt kontor på adress:

SoMe SoYou Beauty AB/L'Acuila

c/o Svenska Krämfabriken AB

Blasieholmsgatan 3

11148 STOCKHOLM

OBS att paketet måste vara märkt med ditt namn så vi vet vem reklamationen kommer ifrån.

REKLAMATIONSRÄTT

Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du har 3 års reklamationsrätt på varor inköpta på hemsidan. L’Acuila förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskydds-lagstiftning.

Notera att endast produkter köpta på lacuila.se kan reklameras hos oss. Har du köpt din produkt hos någon av våra återförsäljare ber vi dig kontakta dem för att få hjälp med din reklamation.

KOMPENSATION

När din reklamationen har godkänts kommer L’Acuila att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. L’Acuila strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att reklamationen har mottagits, men det kan ta längre tid ibland.  

Klicka här för att läsa fullständiga villkor